Tiedote SpeedParty 2015 tapahtumasta

SpeedConcept ry                                      12.6.2015
80101 JOENSUU                                        TIEDOTE

TIEDOTE SPEEDPARTY 2015 TAPAHTUMASTA

Tervehdys kaikki. Olemme käyneet pitkällisen ja perusteellisen keskustelun Finavian Itä-Suomen asiasta vastaavien henkilöiden kanssa. Kevään mittaan asiasta on liikkunut kentällä ja eri foorumeilla monenlaisia huhuja, joiden todenperäisyydestä meillä ei ollut varmaa tietoa. Elimme itsekin pitkään huhujen ja epävarmuuden tilassa. Jossain vaiheessa asia on pakko julistaa ja nyt on niin sanotusti kaikki kortit katsottu loppuun: tällä hetkellä vaikuttaa ikävä kyllä siltä ettei heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna vuonna 2015 ajeta Joensuun lentokentällä mailinajoja. Perusteluna tälle on Finavian Itä-Suomen päällikön mukaan, että Joensuussa on liikaa liikennettä ja lentokentän remontti kesällä 2015.

Ja kyllä: tilanne vaikuttaa epäreilulta. Olemme tietoisia, että Hallissa ajetaan (entinen sotilaskenttä) ja Lappeenrannassa, joka on Finavian kenttä. Näillä kentillä liikennettä on huomattavasti vähemmän kuin Joensuussa.

Täten vuodesta 2002 jo 15. kertaa järjestetty tapahtuma joutuu ainakin vuodeksi 2015 evakkoon Joensuusta. Tulevaisuuden varalta emme halua nostattaa tästä mitään suurempaa numeroa. Tämä siksi, että haluamme pitää vuosia hyvinä pysyneet suhteet edelleen kunnossa Finaviaan ja elämme toivossa, että tapahtuma vielä palaa joku päivä Joensuun lentokentälle.

Muutos voi olla myös mahdollisuus, joten olemme selvittäneet monia eri vaihtoehtoja korvaavan tapahtumapaikan löytämiseksi. Päivämääräksi on kaavailtu alustavasti jotain elokuun alun viikonloppua. Tiedotamme asiasta tulevaisuudessa SpeedConceptin www-sivulla ja Facebook ryhmässä, kunhan saamme suunnitelmat sovittua yhteistyökumppaneidemme kanssa ja lopullinen aikataulu voidaan julkistaa tapahtumalle.

Terveisin,
SpeedConcept ry